Op deze pagina vind u alle veelgestelde vragen. Wij verzoeken u deze eerst door te nemen voordat u contact met ons opneemt zodat wij een snelle responstijd van alle email kunnen blijven garanderen.
Larsa Telecom
Is er een locatie waar ik langskomen?
Ja, u kunt bij ons langskomen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Arnhem. Als u op een reparatie wilt wachten, wordt u verzocht een afspraak te maken (Er zijn reparaties waarbij dat niet mogelijk is, meer informatie hierover kunt u telefonisch of per mail verkrijgen). Afspraak kunt u direct online inplannen.
De beschikbaarheid is realtime zichtbaar via de online agenda.
Kan ik bij jullie parkeren?
Ja, Amsterdam en Utrecht kunt u gratis parkeren op ons eigen parkeerterrein. Ook bij de vestigingen in Den haag, Rotterdam en Arnhem is er een riante parkeergelegenheid (betaald).
Het liefst niet. Als uw reparatie van te voren ingepland is dan hoeft u niet langer dan nodig te wachten.
Ik ben verzekerd, wordt de door jullie uitgevoerde reparatie vergoed?
Wanneer uw toestel is verzekerd worden de kosten veelal vergoed (wij verzoeken u om hier navraag over te doen bij uw verzekeraar), hebben wij geen afspraak met uw verzekeraar? Dan kunt u achteraf een herstelnota indienen met de kosten.
Gebruiken jullie originele onderdelen?
Ja, wij maken gebruik van originele onderdelen tenzij anders is aangegeven.
Brengen jullie ook onderzoekskosten in rekening?
De onderzoekskosten komen te vervallen wanneer wij de reparatie uitvoeren, in alle overige gevallen brengen wij 29 euro.
Kunnen jullie ook waterschade herstellen?
Wij hebben een speciale proces om waterschade te herstellen. Echter kunnen wij niet garanderen dat een toestel na behandeling weer correct functioneert als er blijvende schade is aan de moederbord. In heel veel gevallen werkt het toestel wel naar behoren na vervanging van bepaalde onderdelen.
Hoelang duurt het tot ik mijn toestel terug heb?
Afhankelijk van de schade aan uw toestel wordt de reparatie duur bepaald. Gemiddeld kunt u bij smartphones uitgaan van 3 werkdagen en tablets en laptops 5.
Heb ik garantie op de reparaties?
Standaard heeft u drie maanden garantie op de reparaties. De garantie geldt niet wanneer de klachten over een uitgevoerde reparatie komen door: – Eerdere schade, zoals val- of waterschade; – Softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken); – Externe omstandigheden (vallen, waterinloop, blikseminslag, etc) – Doordat u zelf heeft geprobeerd de klachten te herstellen.Software reparaties en reparaties die betrekking hebben op waterschade vallen niet onder deze garantie. De garantie is ook niet geldig bij val-, vocht-, stoot- en drukschade na de reparatie . Een barst op een touchscreen of LCD is dan ook in alle gevallen uitgesloten van de 3 maanden garantie.
Als ik een afspraak maak, kan ik dan op de reparatie wachten?
Bij heel veel reparaties is het mogelijk dat u erop wacht, voor meer informatie over de reparatie duur kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen.
Ik wil mijn apparaat opsturen, moet ik mijn toegangscode ook vermelden?
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dataverlies, mocht u uw data willen behouden dan kunt u de toegangscode verwijderen of opgeven, de voorkeur gaat er naar uit om het apparaat te resetten naar fabrieksinstelling. Het doel is dat wij alle functionaliteiten van uw apparaat kunnen testen na het uitvoeren van een reparatie.